la paraula clau és clau












----------

Schwarzwald-Radweg - Triberg, Schönwald, Furtwangen
L 137 - Furtwangen, Gütenbach, Simonswald, Gutach
Freiburg Radweg - Gutach, Waldkirch, Denzlingen, Freiburg

Süd-Schwarzwald Kaiserstuhl (Freiburg · Basel)
Deutsche Rad-Tourenkarte 43

----------

Al matí tot esmorzant a l'Alberg llegeixo el diari, (bé, això de llegir és un dir) més aviat miro els dibuixets, però pel que fa als pictogrames meteorològics no hi ha cap mena de dubte: Pluja i possibilitats de neu, amb mínimes de 2º (brrr) "hi haurà que" abrigar-se.



Al començar encara no plou, ara al matí m'esperen uns 600 mts. de desnivell fins a Schönwald, he trobat un camí que va pel mig del bosc que és la hòstia, pararies cada deu metres per fer fotos.



Comença a ploure de valent i els camins es van transformant en rius de fang, cosa que m'obliga a tornar a la carretera ja molt aprop de Schönwald.



Són les 11 del matí, estic xop i m'estic congelant de fred, no hi ha cap bar o succedani a la vista, aquesta sensació em comença a ser bastant familiar.



Durant el viatge no he fet excessiu ús del GPS, normalment i com ja he dit tot sol estar bastant o molt ben senyalitzat, tant per sortir de les grans ciutats com per saber (més o menys) el desnivell acumulat en depen quines etapes, va bastant bé.



Després de Schönwald ha començat la baixada que no deixaria més o menys ja fins a Freiburg.
A Simonswald la pluja s'ha convertit durant 2 minuts en calamarsa, m'he hagut de refugiar en una petita oficina d'informació al turista. Uns kilòmetres més endavant m'he quedat sense frens (altrecop) i els he canviat en una parada de bus.

I ja sortint de la escarpada geografia de la selva negra s'ha produït el miracle:

HA SORTIT EL SOL.

I aquest cop definitivament (durarà fins a Terrassa), m'he parat a fer una estona la fotosíntesi i a aprofitar per assecar la roba.




Quan faltaven 11 Km per arribar a Freiburg he començat a sentir un soroll a la roda del radera, (xac, xac, xac PUM!), inequivocament he rebentat el pneumàtic. En altres circumstàncies canviar una roda és bastant o molt fàcil, però quan vas carregat amb les alfòrges es converteix en un seguit d'operacions que converteixen la reparació en algo més llarg de l'habitual. Per sort però no plou.



Després de canviar la càmara (constatant que hi havia un forat d'aproximadament 1,5cm) i d'inflar el pneumàtic he vist que el problema venia d'un tall que hi havia a la coberta, la càmara feia bombolla i al fregar amb el fre primer feia soroll i després es rebentava.



No duc pneumàtics de recànvi, o sigui que m'he apanyat com he pogut (el precinto és un gran invent) i he seguit fins a Freiburg, on el primer que he buscat ha estat un taller de reparació.



Un cop a la Ciutat i després de preguntar una o dues vegades, un xaval que també anava en bici m'ha acompanyat fins a la "Fabrik" una nau industrial autogestionada on a més d'una imprenta, sala d'exposicions, tallers d'ecologia i comerços alternatius hi havia (com no?) un taller de bicicletes.

http://www.fabrik-freiburg.de/



Només quedava mitja hora per que tanquessin o sigui que he hagut d'afanyar-me bastant, per sort tenien el model de pneumàtic que necessitava, i com que era un "Do it yourself" encara no m'ha costat massa la broma.




I que bonic que és mirar-se les mans després de reparar la bicicleta, només em falta el caliquenyo i el calendari del playboy de fondo.



Abans de buscar lloc per dormir faig una passejada ràpida pel centre de Freiburg, (demà al matí tornaré abans de marxar per acabar de fer el guiri) la ciutat és molt maca i el centre està bastant ben conservat.



Els del taller de bicis m'han recomanat un càmping que es diu Waldsee, i que diuen que és per les afores, m'ha costat déu i ajuda trobar-lo, però després d'una hora de recerca infructuosa entrava com un senyor per les portes del Waldsee.

Feia dies que no veia una posta de sol com Déu mana,



Com un nen amb sabates noves he procedit a desplegar tot el meu material d'acampada, bàsicament tenda i kit de cuina.



Menú :

sopa de tomàquet
frankfurts
formatge de cabra (encara d'Estrasburg)
poma
cafè

Hi ha un fet que al llarg del viatge m'ha acompanyat, només tinc un recipient per posar al foc, per tant hi haig de fer tant les sopes, pasta etc... com el cafè, i això vol dir que; o em prenc el cafè sol.luble abans de la pasta o el cafè tindrà gust de salsa de tomàquet (perque evidentment passo d'anar a netejar la cassola a mig sopar), així doncs vaig alternant.



----------

Altres:

- Avui no m'he pres l'antiinflamatòri i tot i així no m'han fet gaire mal els genolls, aviam demà.



2 Comments:

Blogger gloria said...

EI!!!
Es maco Freiburg?? Ja em recomanaràs bars i algun lloc per dormir!!

1:38 AM  
Blogger gloria said...

em sonen aquests llocs!! jo visc al costat de la fabrik.... vaig amb tram pq queda una mica lluny del centre pero als del curs ens han "donat" una targeta per agafar el transport public q volguem per freiburg i voltants.
un peto!!!

6:06 AM  

Post a Comment

<< Home