la paraula clau és clau




----------

Sarre - Sarreguemines, Herbitzheim
D919 - Herbitzheim, Ingwiller
D7 - Ingwiller, Hochfelden
La marne au Rhin - Hochfelden, Strasbourg

France, Frankrijk (michelin)
et avec Manue, Etienne et Cedric

----------

Després de despedeir-me de la Manue i l'Etienne, m'he reincorporat al costat del riu Saar que m'havia de portar fins a Herbitzheim, on seguiria per carretera una bona estona. Aquest matí apart de pluja feia moltíssim fred i vent, he estat buscant un cafè absolutament a tots els poblets pels que passava a les vores del Saar, però generalment fins a 2/4 de nou està tot tancat.



Finalment en un llogarret he estat el primer en entrar en el bar d'un hotel i he pogut entrar en calor amb un cafè que contra tot pronòstic era un cafè,cafè! tenien una màquina italiana i es veu que sabien fer-la servir. L'estat en el que he entrat a la cafeteria era del tot deplorable, tremolant i amb la candela congelada.



El dia ha seguit, com no podia ser menys amb una pluja incessant tot hi que més fina que la de la nit anterior, les terres de Lorraine i Alsàcia en general són bastant planes i estàn dedicades principalment a la explotació agrària, o sigui que les carreteres són bastant rectes i planes, cosa que ha afavorit substancialment la meva velocitat de creuer.



Cap a les 12 he arribat a Ingwiller, poble on si seguís el calendari inicial dormiria avui a la nit, aquí els pobles ja comencen a tenir un aire més aviat germanitzat, i que recorda molt el vell Strasbourg. Surt el sol i sembla que és per quedar-s'hi.



Un cop a Hochfelden he agafat el carril bici que va pel costat del canal de la Marne au Rhin que ja m'havia de deixar al centre de Strasbourg.
A mitja tarda arribo a Strasburg passant just pel costat de la seu del consell Europeu, que és a les afores.



A Strasbourg i viu un dels meus contactes durant la ruta, la Claire, una Erasmus de la Massana que està acabant els seus estudis de joieria a la facultat de Belles arts de la capital alsaciana, tot hi que ella és Bretona. En arribar m'he ficat en la primera "laundry" que he trobat i he aprofitat per fer bugada, que no safareig.



Per arribar a ca la Claire he hagut d'atravessar el centre de Strasbourg, i m'he topat amb la catedrial, bastant imponent (foto al canto), també he aprofitat per comprar postals i un adhesiu de França per la bici que ja comença a semblar un album de cromos.

Per Bèlgica, Luxemburg i Alemanya el fet d'anar en bicicleta no et diferencia absolutament de ningú, ara bé, des que he entrat a Strasbourg començo a notar que la gent em mira amb bastanta curiositat, em començo a moure en un medi en el que la bici no està tant a l'ordre del dia.



Cap a les 7 arribo a la casa de la Claire, un apartamentet molt guapo situat molt aprop del centre, després d'una dutxa i un bon sopar (arròs, verdura amb espècies i pastís de poma), i quan ja se'm comencen a tancar els ulls la Claire m'informa de que avui s'ha d'anar a ballar salsa al "Bateau Rouge" un barco sala de festes on un cop per setmana es troben un grup de gent per moure l'esquelet.




Tot hi el cansament he de dir que vaig aguantar estòicament 2 o 3 cançons, després em vaig apalancar a la barra amb un suc de malta i vaig deixar pas als professionals del ball.

----------

Altres:

- És molt difícil trobar fonts d'aigua potable tant a Bèlgica com a Luxemburg i a França, si no em falla la memòria és obligatori tenir-ne una a tots els pobles, doncs aquí i tenint en compte que d'àigua els en sobra, sovint és impossible.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home