la paraula clau és clau












----------

LF5 - Gent, Wetteren, Dendermond, Bornem, Temse,
N 16 - Temse, Willebroek, Mechelen
LF2 - Mechelen, Leuven

Lange-Afstand-Fietsroutes in Vlaanderen en Wallonie (inst. Geo. National)

----------

Evidentment aquest matí plovia a bots i a barrals a les 6:30 am, però tenint en compte les previsions pels propers dies (que eren bastant o molt dolentes) és millor marxar ja que si m'he d'esperar a que millori el tema potser hi perdo una setmana, així que ho munto tot, i sortim amb el Tom (que m'ha acompanyat els primers 14 Km. sota la pluja) fins a la sortida de Gent.



Espectacle desolador el que trobem quan sortim al carrer, no només plou, sinó que plou de collons, una autèntica i genuïna pluja Belga amb gotes grosses com punys i unes rafegues de vent siberià que et glaça l'anima. Va, total més val començar a pedalar i aviam que passa, de totes maneres avui a Leuven tinc un lloc on dormir. A casa la Hilde i el Sam, uns amics del Tom que m'acullen en la primera nit del viatge.



Durant tot el matí he seguit un carril bici que va al costat de l'Schelde, un dels rius que passa per Gent, el terreny és absolutament pla i això permet abançar molt més ràpid del que en el primer moment m'havia pensat, de moment fins a la sortida de Bèlgica tot serà per carrils bici que són impressionants.



A Temse m'esperen el Fede i la Mariarosa, dos col.legues d'Antwerpen que han vingut a despedir-me a mitja etapa, tenim sort i surt discretament el sol mentre dinem en aquest petit enclau situat una mica al sud d'Antwerpen, m'han portat el dinar, tot un detall tenint en compte que a les alforges no hi porto massa cosa. Després un cafè en una terrassa (sembla que el sol aguanta una mica), el temps just per despedir-se pujar a la bici i tornem-hi, pluja!

Ei moltes Gracies pels bocates!
Dankje well en tot ziens!



La resta de l'etapa la he realitzat invariablement sota la pluja, aquest factor meteorològic m'obliga a anar tapat amb un anorak impermeable i també tapar totes les alforges amb protectors impermeables així com posar tot el contingut de l'interior dins de bosses de brossa. Pedalo xop fins al moll de l'os. La humitat fa que l'escaldada sigui abslutament dolorosa, ja començo a caminar com un vulgar cowboy.



Aquí sota hi va un exemple de lo ben senyalitzats que estan els carrils bici aquí a bèlgica, a cada cantonada et trobes senyals indicadores amb mapes, és gairebé impossible de perdre's.



L'arribada a Leuven es produeix a les 5 de la tarda, gairebé 3 hores abans del previst, però tenint en compte que la pluja no et deixa parar a descansar gaire és bastant normal aquest desfàs horàri, Leuven és molt bonic, es tracta de la segona ciutat universitària més gran després de Gent.



A les 8 arribo a casa la Hilde i el Sam una parella de flamencs molt simpàtics amb 3 filles la Mirte la Maure i la Jente, l'acollida és genial, després de una dutxa i un bon sopar em porten a fer un volt pel barri de Kessel-lo on hi ha una abadia molt antiga i bastant ben conservada amb una de les tavernes més antigues de Bèlgica.



A la part superior, la casa on m'han acollit la primera nit del viatge, realment tota una sort tenint en compte que he arribat xop i he pogut assecar totes les coses, demà també dormo sota teulada a cal Marçal a Namur, i després... desprès què?

La que segueix és una foto de l'abadia del barri de Kessel-lo. Aquesta nit abans d'anar a dormir hem tret uns quants mapes i m'han ajudat a preparar l'etapa de demà, que ja tenia més o menys preparada, però sempre van bé alguns consells, el Sam és un gran aficionat al ciclisme i es coneix tots els camins.

Vaig a dormir completament destrossat, 136 km, no estan gens malament pel primer dia.



Bona nit!

----------

Altres:

- a l'alforja, l'ordre dels factors altera el producte; ordenar bé tota la "merda" que duc és una àrdua tasca, suposo que amb els dies cada cosa anirà acomodant-se en un lloc i aniré trobant l'ordre adecuat, tancar les cremalleres és un calvari.

- El cul em fa mal, molt mal.

- Potser m'hauré de comprar uns pantalons impermeables i unes fundes per les sabates és bastant incòmode portar les bambes molles, i costen molt d'assecar.

- La previsió del temps per demà no millora i per els propers 5 dies tampoc hi ha un bon panorama.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home