la paraula clau és clau












----------

Route Nord-Sud 3 - Basel, Liestal, Aarau, Sursee

Veloland Schweiz
La Suisse a Vèlo

----------



La visita a Basel d'aquest matí ha estat bastant fugaç, quan m'he llevat el John i la Elise ja havien marxat, i que consti que eren les 7 del matí... (hi ha gent que no deixa de sorprendre'm), bé amb calma he esmorzat un platan i una mica de praliné i  he agafat un tram (sense la bici) que m'ha dut fins al centre de la ciutat.  He fet una volta pels carrers semi-deserts. Basilea és una ciutat amb racons bonics però tampoc com per perdre-hi tot un dia (si vas de ruta). En aquest lapse matinal han caigut dos "croisants" (ultimament tinc una gana que m'aixeca) i un adhesiu per la bici.
He tornat al camping, ho he preparat tot i a les 12 sortia per la porta direcció Aarau.



Avui es pot dir que ja he entrat a Suissa propiament dit creuant la serra que hi ha just al sud de Basilea, el matí ha estat pujant tota l'estona sense cap conseció. M'ha començat a fer mal als genolls (especialment l'esquerre, just el que no em feia tant mal fins ara).

Seguiré sense fer grans comentaris de lo ben fetes que estàn les infraestructures per a ciclistes, i us emplaço a que dongueu un cop d'ull a la seguent fotografia.




La baixada fins a Aarau m'ha calmat una mica el dolor als genolls i m'ha baixat la inflamació, a les 18:00 hi he fet cap, i com que encara quedaven unes hores de sol m'he proposat d'arribar fins a Luzern a uns 65km.




10 minuts més tard pedalant ara ja per terreny pla, se m'ha reactivat el mal de genoll de forma molt animal, he hagut d'adoptar una postura molt poc ortodoxa damunt de la bici per tal de que em fes menys mal (no em pregunteu com la he trobat per que forma part d'un estudi assaig-error sobre el que el Marquès de Sade podría escriure una estona).




M'he adonat de seguida que no era factible arribar a Luzern si m'estimava mínimament les articulacions més grans de que disposo. He començat a fer uns calculs i parlant amb alguns ciclistes he establert el meu nou objectiu del dia a Sursee, un poblet al costat d'un llac on en teoria hi ha d'haver un camping.




Bé doncs dues hores més tard arribava al poble i encara tres quarts d'hora m'han calgut per trobar el condemnat camping, que semblava que me l'amaguessin. Està prou bé i a més te una tenda de queviures d'estraperlo, que m'anirà molt bé ja que començo a anar just.




M'he instal.lat, m'he comprat una bona cervesa i m'he inmers en una cadena de calculs sobre el meu mal de genoll i un possible dia de descans improvisat per tal de calmar una mica l'assumpte.

Al cap d'una estona ha arribat al camping l'Oliver, un cicloviatger alemany (Frankfurt) super ben equipat que va cap a italia seguint la mateixa ruta que he fet avui la nord-sud. M'ha comentat però que a l'alçada de la frontera amb italia està tallada a causa d'una esllavissada i que no té molt clar què haurà de fer un cop arribi allà, donat que només hi ha una carretera per passar a Italia en aquella zona. L'Oliver deu tenir uns 50 tacos i és el tipic "solitary man", m'ha comentat que rodant en grup sempre hi acaba havent problemes i que el que més li agrada és la llibertat d'anar sol.

A l'explicar-li el meu mal de genoll m'ha comentat (per fi!) que és un mal molt típic entre els ciclistes de llargues distàncies, degut a que per fatiga d'un múscul i la pressió exercida durant tot el dia, la sang no hi pot circular bé atraves i això fa que la seva funció deixi de fer-se de forma normal... o això és el que he entès. De totes formes diu que amb una mica de repòs i anti-inflamatoris es soluciona ràpid. I també m'ha donat un consell que per molt brutal que sembli, he pogut constatar més endavant que funciona, quan et fa mal... pedala més fort, això fa que la sang circuli a més pressió i obliga al muscul a tornar a la seva posició normal. El primer minut és l'infern, després la cosa es suavitza.




He sopat el mateix que ahir, exceptuant la poma i la xocolata i l'Oliver s'ha demanat una pizza "a domicili" al camping, m'ho apunto per demà si és que faig dia de descans, que molt em sembla que serà que si.

Torno a l'ibuprofè i a les fregues amb fastum, també hauría de carregar bateríes i començar a pensar què faré quan no em quedi més espai a la targeta de fotos.





----------


 Altres:


- M'he estat mirant de fer Luzern, Interlaken, Gruyeres, Lausanne, demà ho estudiaré a fons, depenc dels genolls.

- Lo d'anar al Jura ho deixo aparcat, demà hi penso més.

-
Sovint una de les coses més difícils és trobar el camping un cop ets al poble de destí, cal no relaxar-se fins que estigui la tenda muntada.

- He de començar a aprendre quins són els meus límits físics i m'he de preguntar per què estic fent tot això, per fer-m'hi mal o per disfrutar, demà... dia de reflexió.

1 Comments:

Anonymous capdetronsje said...

i agree!!
fins que la tenda no està muntada no s'ha acabat l'etapa!!
per molts cartells amb el nom del poble que hagis vist!!

gnnnnnnnnnnn!!

11:17 AM  

Post a Comment

<< Home