la paraula clau és clau












----------

Rheintalweg - Freiburg, Opfingen
N 31 - Opfingen, Merdingen, Breisach
Rhein-Route - Breisach, Neuenburg, Bad Bellingen, St.Louis, Basel

Süd-Schwarzwald Kaiserstuhl (Freiburg · Basel) Deutsche Rad-Tourenkarte

----------

Aquesta nit passada he passat molt fred, (pero molt) he acabat dormint amb el pijama, 2 samarretes i el xandal, el sac i l'anorak per sobre, i tot hi així no he pogut aclucar l'ull més de 4 horetes com a màxim.
Després de desmuntar el campament i esmorzar he tornat cap al centre de Freiburg ja que ahir amb les presses no vaig veure gairebé res.



A la plaça de la catedral hi havia mercat al carrer, i he aprofitat per omplir les alforges de fruita i altres menjars, comprar postals i fer l'esmorzar de mig matí, sóm a alemanya i per tant hem d'aprofitar.



Avui m'he retrobat amb el Rihn després de recorrer uns quilòmetres, i he anat tota l'etapa per un carril bici que el segueix ja fins a Basel (Basilea - Suïssa).
He sortit del càmping amb jersei i anorak, i m'he anat treient roba, quan he arribat al riu ja anava amb màniga curta i he estrenat la crema solar. Fa un sol de collons! i la etapa d'avui sembla molt planera.




Al llarg de tots aquests dies m'he anat trobant infinitat d'animals, tant insectes com mamífers (guineus, conills, esquirols...), molts ocellots i algun que altre reptil, el fet d'anar a poca velocitat i de no fer gaire soroll et permet sorprendre'n a més d'un creuant la carretera, algun altre (infinitat de cargols) primer el sorprens i després els passes pel damunt (és tant trist com inevitable), no sempre ets a temps de treure la camara, però de tant en tant tens sort.




Avui com que no cal que busqui una teulada per parar, he brenat per primer cop, un petit pique-nique a base de torrades i suc de pinya.



Al mapa tots els rius es veuen iguals, però el Rhin, és un d'aquells que no t'agradaria veure encabritat. porta gran part de les aigues que provenen del desglaç de la neu a Suïssa i sovint a la primavera es desborda sembrant el "caos i la destrucció".




Cap a les 5 he arribat a la aduana, Suïssa no pertany a la comunitat (la de l'anell no, l'altre) o sigui que aquí la frontera és com les d'abans, així doncs abans de creuar m'he hagut d'amagar unes "xuxeries" que porto que no haguessin agradat molt a la "Politie".



Després d'entrar sense problemes a la Comunitat Helvètica, me n'he anat al centre a donar unes voltes turístiques. De moment no tinc la sensació d'estar a Suïssa, cap muntanyeta, cap paisatge de postal, cap gos amb un barril de wisky sota el coll, etc... Això si, un bohemi gitarrista entonant la "Bandiera Rossa" al costat de la catedral que no falti.



Quan he anat per comprar el pa, m'he recordat que aquí d'els euros no en volen ni sentir a parlar, o sigui que he hagut d'anar a canviar el que duia per francs-suïssos.

Aquí a la següent foto el Rihn al seu pas pel centre de Basilea.



Anant cap al càmping m'he topat amb un festival de músiques del món replet de gent, amb paradetes de menjars de diferents llocs del món, alguns hippies i tot el que aquests festivals duen de sèrie. M'he menjat uns rollitos de primavera.




Sortint pel sud de Basilea a uns km de Reinach he trobat el càmping que buscava.
Al costat de la meva tenda hi havia acampats dos cicloviatgers holandesos que venien del centre de Süissa, (el John i la Elise), m'han explicat que hi ha una col.lecció de mapes que són només per bicis i que hi ha una serie de rutes molt recomanables.

Al cap de 20 minuts ja havia anat a la recepció i m'havia fet amb un exemplar.
Està superben muntat. hi ha 9 rutes per tot Suïssa, i totes estan molt ben senyalitzades, la d'aquí sota és la web d'aquestes rutes.

www.veloland.ch



Després d'estudiar una mica els mapes, i amb els consells del John i la Elise crec que canviaré una mica el traçat de la meva ruta. Tinc ganes de veure muntanyes o sigui que crec que m'arribaré fins a Interlaken.



Cada nit abans d'anar a dormir faig balanç econòmic, infermeria (ibuprofè, fastum-gel, etc), repasso les fotos, escric el diari i em preparo la roba i l'esmorzar per l'endemà.

----------

Altres:

- Si demà arribo a Aarau ja portaré 2 dies d'avantatge respecte al calendari de ruta.

- Avui, entre que el camí era d'allò més pla, que feia bon temps i que no he hagut de fer cap reparació; podria arribar a dir que ha estat una mica avorrit.

- He sopat amb el John i la Elise, són d'Eindhoven, feia molts dies que no sentia parlar neerlandès.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

osti mateu!! això és millor que una telenovel·la!! jo ja estic esperant els propers capítols (però penja'ls poc a poc que sinó no estudio!!)
quin crack que estàs fet!! sí, sí, tot un quixot de cap a rap!! (no ho dic en castellà perquè no sona del tot bé...)

apa nen, ens veiem!!

6:39 AM  
Blogger bel said...

estic a mig camí...
va segueix home!
que tampoc tens tanta feina...

4:11 AM  
Anonymous ribi said...

volem méeeeeeeeeeeeees!!

3:57 PM  

Post a Comment

<< Home